Feb 21, 2010

I thought there's no more

Salam readers.

The white little thing are falling down again. I'm quite not sure when does it starts to fall again and when it is going to stop. All I know is I really eager to get outside my house and play around with it. As usual, making snowman, play snow fighting and taking pictures. But my current condition doesn't allow me to do so as my fever is not get any better yet.

Truly in the Qur'an, Allah has stated :


Tidakkah kamu melihat bahwa Allah mengarak awan, kemudian mengumpulkan antara [bagian-bagian]nya, kemudian menjadikannya bertindih-tindih, maka kelihatanlah olehmu hujan keluar dari celah-celahnya dan Allah [juga] menurunkan [butiran-butiran] es dari langit, [yaitu] dari [gumpalan-gumpalan awan seperti] gunung-gunung, maka ditimpakan-Nya [butiran-butiran] es itu kepada siapa yang dikehendaki-Nya dan dipalingkan-Nya dari siapa yang dikehendaki-Nya. Kilauan kilat awan itu hampir-hampir menghilangkan penglihatan. (An-Nur : 43 )


Anyway readers, all I can do now is sitting near my window, observing this magic thing keep on falling as if its raining.

merenung ke luar tingkap, memerhatikan si putih berjatuhan..
itulah bukti kekuasaanNya

So readers, Si Putih-putih ini hanyalah salah satu daripada bukti kekuasaan Allah. Terlalu banyak ciptaan-Nya, ada yang dapat dilihat dengan mata kasar, ada juga yang hanya mampu dilihat dengan mata hati.

There's quite a number of verses in the Holy Qur'an mention about this. Of of those is :

Dan di bumi ada beberapa potong tanah yang berdekatan (tetapi berlainan keadaannya); dan padanya ada kebun-kebun anggur dan jenis-jenis tanaman serta pohon-pohon tamar (kurma) yang berumpun dan yang tidak berumpun; semuanya disiram dengan air yang sama dan Kami lebihkan buah setengahnya dari setengahnya yang lain (pada bentuk, rasa dan baunya). Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi tanda-tanda kekuasaan Allah bagi orang-orang yang (mahu) berfikir serta memahaminya
(Ar-Ra'd : 4)

Sekian dulu entri kali ini,
Wassalam~

No comments:

Quran Search

What is Phonetical Search ? Help | Feedback | Recommend
 
  Search for:    

   When showing results;

Show Phonetics   Show Translation

 

Weather ( InsyaAllah )