Feb 20, 2010

Maaf

Salam..
entri kali ini ditujukan buat semua yang mengenali diri ini





Maaf
kalau aku pernah sakiti kamu
sakiti hatimu
dengan kata-kata
atau perilaku

Maaf
sekiranya aku tidak seperti itu
seperti yang kamu harapkan
kerana aku adalah aku
seadanya aku
yang penuh kekurangan dan kelemahan

Maaf
andai aku menjengkelkanmu
dengan gaya dan tingkah laku ku
aku memang begini
tidak mampu bersembunyi
dari diri sebenarku

Maaf
kalau aku menyusahkan mu
menjadi beban buatmu
mengganggu hari-hari mu
sedang aku tahu
kamu sendiri sedang buntu
ketahuilah,
aku cuma ingin menjalin ukhuwwah denganmu
demi redha-Nya

Maaf
sekiranya aku membisu
tidak membalas kata-katamu
tidak mesra seperti selalunya
kerana sungguh aku tidak mampu
berlakon di hadapanmu

Bilang saja aku emosional
terlalu mudah terasa
jiwang
seperti putus cinta
atau apa saja
terserah kamu

Kecewa
mungkin itu yang mengisi hati kecilku
dengan sikap kamu
terhadapku kamu dingin
tiada senyuman ketika melihatku
membuat aku hampa
kecewa

Astaghfirullah
sungguh aku salah
kepada Dia
kerana meletakkan harapan di bahumu
sedang Dia sudah bilang
kalau aku bisa saja kecewa
bilamana melakukan itu

Sungguh..
hanya Dia sebaik-baik tempat
untuk ku sandarkan harapanku..

sekali lagi
satu kata
MAAF
ikhlas dari diri ini
wahai saudaraku..


2 comments:

munir said...

keatasmu jua andi. aku tak terkecuali. barangkali lebih lagi tanpa memikirkannya.

Anonymous said...

andi..aku juga same..maaf klo aku selalu sakitkn hati ko..hoho..aku mmg cepat sgt terasa...dah hmpir 3 thun kita knl..mst byk salah..maaf..huhu...

Quran Search

What is Phonetical Search ? Help | Feedback | Recommend
 
  Search for:    

   When showing results;

Show Phonetics   Show Translation

 

Weather ( InsyaAllah )