Feb 24, 2010

Dear Woman

Salam Readers..
this entry is specially dedicated to all of the muslimah, special woman.


gambar hiasan


Allah swt says in the Qur'an :

Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

(Al-Ahzab 33:59)



Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram) dan memelihara kehormatan mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka atau saudara-saudara mereka atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam atau hamba-hamba mereka atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya.

(An-Nuur 24:31)




Those verses above are actually a command from Allah swt to us to take care of our aurah or parts of our body that we need to cover. It is somehow symbolic with our dignity. If we really appreciate our dignity,we'll never easily shows our 'special part' to the public. Am I right?



Issues :

By covering my hair a.k.a wearing a hijab or tudung, i already cover my aurah?

So, what about showing a little bit hair a.k.a jambul as a way of having muslimah fashion?


What about wearing a tudung with tight outfit? people says : muslimah fashion..huh?

and more..... watch this video of various typical type of hijabbed in Malaysia.





also this interesting interview ..




Compare those video and ask yourself which category are you in?
Do you really wear hijab in a way that you cover your 'special part' and preserve your dignity?


Ask yourself..



Thats all for now.
Wassalam.

1 comment:

mijie said...

assalamualaikum,

indeed, in surah ahzab itself allah did promised the security of women for those women who are covered their aurah... yet, many people did not realise that promise... somehow Allah did clarify about the weakness of human in; "Lo! most of mankind are heedless of Our portents." [10:92]

somehow it left me clueless yet out of my strength when i put my self around community. indeed, i'm more concern women's dignity more than they have in themselves.

Quran Search

What is Phonetical Search ? Help | Feedback | Recommend
 
  Search for:    

   When showing results;

Show Phonetics   Show Translation

 

Weather ( InsyaAllah )