Feb 17, 2010

Pergi


hari ini kau pergi
tinggalkan aku, kami, mereka
pertemuan sekejap itu
seakan baru semalam bermula
hari ini harus berpisah

dia juga telah pergi
beberapa ketika yang lalu
hatiku resah,
aku lemah,
merasa kehilangannya,
kehilangan kalian

secebis doa,
mengiringi pengembaraanmu
menjadi hadiah buatmu
agar kamu selalu kuat
menempuh jalan ini

doa, juga kuharap darimu
agar aku selalu tabah
terus bersemangat
bisa sekuat kalian
meski tanpa kalian

tidak lama lagi,
mereka juga akan pergi,
ah.. takkan nak sedih lagi?
haruskah bersedih untuk sesuatu yang baik?
mungkin zahirnya kalian semua meninggalkan aku
namun semangat kalian itu selalu membara dalam diri ini..

Ya Allah, kuatkan aku..
hamba hina ini memohon keampunan dariMu
juga kekuatan agar bisa terus melangkah di jalan ini..

kerana setiap yang bertemu akan berpisah,
kalau bukan dengan jarak
mungkin dengan nyawa..

kuharap bisa memiliki kehilangan itu
kekuatan di saat kelemahan datang
bangun di saat ku terjatuh
dekat ketika ku terasa jauh..





p/s :
kau selalu bilang..
kalau kamu jadi bulan,
aku jadi apa?
aku mau bilang.. aku jadi cahayanya.. bukan pungguk yang slalu merindukannya..
kerana tiadalah indah bulan itu tanpa cahaya..

6 comments:

syaz123 said...

sayu(tambah2 dgn lagu background)
semoga terus kuat sahabat.jangan pernah penat untuk melangkah.

Anonymous said...

nangis shahnom baca nih.

Ahn Dee (Asyandi) said...

insyaAllah wan.doakan diri ini selalu tabah dan kuat ya.

shahnom saja? saudara kuburan tak nangis ke? kamu juga termasuk dalam entri ni.

Subhanallah..betapa indah ikatan ukhuwwah ini.Ya Allah,ikatkanlah hati2 ini dengan kasih sayang keranaMu.

hairul adhan said...

uwaa...
awlnya ahn dee mo sedeyh2x..
jangan dirisaukan masa yang akn memisahkan..

tapi hargailah setiap detik bersama selagi ada..
xpa..i.allah masa yg ada ni kita gunakan sebaik2 nya..

Mas Afzal Masarudin said...

Akhi,

u certainly can touch hearts with your poem. Take care and look after urself there.

Abangmu

Anonymous said...

sedih jugak ...

Quran Search

What is Phonetical Search ? Help | Feedback | Recommend
 
  Search for:    

   When showing results;

Show Phonetics   Show Translation

 

Weather ( InsyaAllah )