Jan 3, 2010

Hatiku menangis..

Saat hatiku menangis
Resah
gelisah
tidak tahu ingin ke mana?
aku cari Kamu

Saat hatiku sunyi
diam
kosong
tiada tempat untuk mengadu
lalu aku mancariMu

Saat hatiku bingung
keliru
buntu
bercelaru
semua ilhamku putus
lalu aku mencariMu

Saat hatiku sakit
sakit sekali
aku tak bisa terus bertahan
hati bertanya, dimana penawar?
lalu aku mencariMu

tapi sampai bila pencarian ini harus berjalan?
langkahku terhenti seketika
aku mulai menggigil
apakah aku selalu kehilanganMu?
hingga aku harus selalu mencariMu

tapi, aku ingin berjalan lagi
teruskan pencarian ini
mencari Kamu
hingga ketemu
agar aku tidak lagi bersedih..
agar hatiku tidak lagi menangis

5 comments:

Huda said...

oooh sgt best :D

tapi tak bestnya, bila org baca ni org fikir, oh bila tak gembira je cari Dia...

harap ada sambungannyalah :D apa yang terjadi lepas tu. Dia gembira ke tak. :D

syaz123 said...

semoga terus mencari ahn

joegrimjow said...

amek air sembahyang
solat
ngaji quran

Anonymous said...

kawan yang paling baik cuma Tuhan..Dia adalah segala-galanya...baik waktu susah atau senang,Dia x pernah meninggalkn kita...

Ahn Dee (Asyandi) said...

@ Huda : inshaAllah..

@syaz123 : inshaAllah, sama2 berusaha ya..

@joegrimjoe : jazakallahu khair.

@anonymous : stuju..terima kasih atas peringatan.

Quran Search

What is Phonetical Search ? Help | Feedback | Recommend
 
  Search for:    

   When showing results;

Show Phonetics   Show Translation

 

Weather ( InsyaAllah )